Közel 1100 érdeklődő
részvételével zárult Balatonfüreden az Infotér Konferencia. Negyedik alkalommal
gyűltek össze az információs társadalom kérdéseiben, fejlesztésében érintett
vállalkozások, a közigazgatás és a civil szektor képviselői.
Az idei témák a következők voltak:
• A hazai e-közigazgatás
fejlesztése.
• A jövő évben induló GINOP
(Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program).
• A „digitális gazdaság”
koncepciója és húzóereje.
• A középfokú és felsőfokú
oktatás kihívásai, és az informatika kapcsolata, avagy az infokommunikáció a
Z-generáció világában.
A biztonságos internethasználat
garantálása, a digitális átállás, azaz a mobil szélessáv elérése a cél minden
településen. Both Zoltán az NMHH (Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság) képviseletében
a gyermekbarát internetről is szólt, mely javaslati csomagban kerül
előterjesztésre.
A Z generáció oktatása network
társadalomban, network iskolában zajlik majd. Az iskola vagy közösségi pontként,
tudásközvetítő központként fog működni, vagy ellenáll a változásoknak és
összeomlik a rendszer, mivel a nem formális információszerzés előtérbe került.
A tantervi oktatás csökken, a különböző közösségi terek, például könyvtárak
szerepe nő. Az ismeret elsajátításának mennyisége csökken, ugyanakkor az alkalmazási
képessége nő. A tudásalapú társadalomban tíz állásból kilencben információs és kommunikációs technológiai tudással kell
rendelkezni. Ebből következik, hogy a digitális kompetenciákat kell
fejleszteni, mérni és a kíváncsiságra, kreativitásra építve észrevétlenül
tanítani. Erre jó példa a Robotpont kezdeményezés, a „Mérnökök óvodája”, ahol
12 éves gyerekek mobiltelefonnal robotot készítenek egymást segítve, közösen.
Az „online fiatalok”, akik megosztott figyelemmel, rengeteg időt töltenek
virtuális közösségi portálokon, ha nem ismerik az online tér veszélyeit, akkor
könnyen a hackerek, internetes bűnözők csapdájába eshetnek, ezért is kell
megfelelő képzést biztosítani számukra.
Hatalmas lehetőség rejlik a
játékiparban, és az ún. gamification (játékelemek alkalmazását jelenti az élet
játékon kívüli területein) alkalmazásában, mind a gyermek mind a felnőtt
oktatás területén. A különböző munkafolyamatoknál is nagy sikerrel alkalmazzák.
Előrejelzések szerint a dolgozók 65%-a játszik munkaidőben, és 2014-ben 70%-ban
alkalmazhatják különböző munkafolyamatokban. Hazánkban Tózsa István
fejlesztőcsapata speciális közigazgatási virtuális játékot hozott létre a
Budaörsi önkormányzat mintájára.
A videójáték ipar rohamosan
fejlődik. Magyarországon csak kis cégek foglalkoznak vele, körülbelül háromszáz fő, mégis 2
milliárd bevételt produkálnak, azaz kis stábbal óriási siker érhető el. Hasonlóságot mutat a filmiparral, de nagyobb
profitot termelhet a közeljövőben. Az alulfinanszírozottság és a szakemberhiány
problémát jelent, a megoldás az inkubáció (vállalkozásfejlesztési gyakorlat) és
az akcelerátor (felgyorsító) program segítségével jöhet létre.
Több előadáson elhangzott, hogy a
magyar háztartások fele még nem rendelkezik szélessávú internettel. A UPC a XI.
kerületben szélessávval, a Microsoft Miskolcon 20.000 informatikai eszközzel támogatta
a felhasználók körét.
Dienes Éva
(forrás: PR Herald)
Dienes Éva
(forrás: PR Herald)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése